איך תוכלו לבנות רצפת עץ דק בעצמיכם

אם תבחרו להעסיק מישהו שיתקין רצפות עץ, המחיר עשוי לכלול את העלות האמיתית של החומר (בונוס אם הם יכולים לקבל הנחה מהקבלן), אבל זה בדרך כלל לא המקרה. לפי DEKO , תצטרך לשלם 4 עד 8 דולר למטר מרובע כדי להתקין רצפת עץ מלא ו-3 עד 10 דולר למטר מרובע כדי להתקין רצפת עץ. העלות של רצפות עץ יכולה להשתנות בהתאם לגורמים רבים, כולל סוג העץ, הגימור, עובי הפנל, איכות הטקסטורה, הביקוש וסוג העיצוב. חלק מרצפות מהונדסות באיכות גבוהה עשויות להיות בעלות גימורים עמידים או שכבות פנימיות באיכות גבוהה יותר, שיכולות לעלות יותר מאשר אפשרויות זולות יותר מעץ מלא.

רצפות פרקט הן חלופה נוספת לעץ מלא

המורכבת משכבה דקה (או דיקט) של עץ פרקט המודבקת לשכבה של חומר זול יותר, לרוב דיקט. ניתן כמובן לשפשף את הרצפה הזו פעם או פעמיים, אבל צריך לוודא ששכבת הפרקט האמיתית תהיה עבה מספיק כדי לשייף מבלי להגיע לבוד. ניתן להתקין רצפת פרקט מעל רצפה מוגבהת רגילה או לוח בטון שהוכן כהלכה (ראה הנחת רצפות פרקט מעל בטון), אך רק אם המשטח הוא מעל הרמה. זה לא צריך להיות פחות מ-3 אינץ' מתחת לפני השטח של הקרקע החיצונית, כי הלחות שנמצאת בדרך כלל מתחת לרצפות התת-קרקע עלולה להזיק מאוד לעץ מלא.

לפני הנחת הרצפה

יהיה עליך לפרוש את הגיבוי או התחתית כדי להפחית את הרעש ולשמש כמחסום לחות. עם למינציה לריצוף קליק או מערכת לשון וחריץ, ניתן להתקין את הרצפה על ידי חיבור תת-רצפת המונחת על תת הרצפה. תהליך התקנת רצפת עץ דומה במקצת למערכת הצמדת, אבל אתה צריך מסמרים ומסמר פנאומטי כדי למסמר כל חלק לתת הרצפה.
למידע נוסף על מקצוע עץ חשמלי של DEKO ואיך תוכלו לבנות רצפת עץ דק בעצמיכם כדאי לבדוק ב- deko-israel.co.il

אם אתם מתכננים להתקין את הרצפה בעצמכם

עדיף להשתמש בפרקט עץ מהונדס מכיוון שהוא מוכן ומבטל את הצורך בשיוף וליטוש הרצפה, מה שמקל מאוד על העבודה. הפרופיל הדק של רצפת עץ מהונדסת הופך אותה למועמדת מצוינת לשיפוץ שכן ניתן להתקין אותה על רצפה קיימת מבלי לשנות משמעותית את גובה הרצפה והמעברים בין החדרים. ישנם מספר חומרים זמינים עבור רצפות צפות, אבל אם אתה רוצה עץ אמיתי, רצפה מהונדסת היא הטובה ביותר. כפי שצוין לעיל, ישנן אפשרויות ריצוף נוספות בהן תוכלו להשתמש כדי לגרום להם להיראות כמו עץ בפורמט המתאים יותר למלאכת יד.

בחירה בעץ אלון שעבר טיפול מוקדם מונעת את העלות והמאמץ של גימור הרצפות שלך לאחר ההתקנה. לבסוף, רצפות עץ מלא עשויות מקרשים מעץ מלא ולכן הם המועמדים הטובים ביותר לגימורים. משקל העץ מחזיק את הרצפה במקום ללא מסמרים או דבק.

הדרך המהירה ביותר להשיג עץ חדש מתחת לרגליים

היא התקנת רצפה מוגבהת. אם בחדר שלכם יש ריצוף עץ או ויניל, תוכלו להתקין רצפה צפה ישירות מעליו. הרצפה המהונדסת מורידה על גבי יריעת קצף דקה המספקת בלימת זעזועים ובידוד קול. הלוחות מודבקים יחד ליצירת רצפה ש"צפה" – נעה בחופשיות – כולה.

אתה צריך להשאיר רווח של 5/16 אינץ' בין הרצפה ללוח הבסיס או הקיר סביב החדר כדי שהרצפה תתרחב. עם זאת, אם הלוח נמצא מתחת למפלס, למשל במרתף, ודאו שהרצפה מתאימה למצב זה.

אם החדר מכוסה שטיח

הסר את השטיח הישן והחבטה כדי לחשוף את תת רצפת הדיקט. לאחר התקנת הריפוד יש לנקות אבק ולנקות בעזרת חומר ניקוי רצפות ידידותי לסביבה. יש לוודא שתנאי השימוש ותנאי החדר אינם משפיעים לרעה על הריצוף במהלך ההתקנה.

חלק מסוגי הרצפות גם צריכים להתרגל לסביבה החדשה לפני הנחת. על ידי הנחת עץ על הרצפה הקיימת, נמנעים מהעבודה המבולגנת של פינוי הרצפה הישנה ומקבלים רעש ובידוד מיידי מהרצפה הישנה.

בכל תיקון רצפות עץ

מסירים שכבה דקה ממשטח העץ, מה שאומר שבסופו של דבר השלמות המבנית של העץ תיפגע לאחר מספר ליטושים חוזרים. התדירות של פוליש לפרקט תהיה תלויה במספר דברים; אחד מהם הוא האם משתמשים בפרקט או בעץ מלא לרצפה. לדוגמה, ניתן ללטש רצפות עץ 20 מ"מ עד עשר פעמים לפני ההחלפה, מה שהופך אותן לאחד העצים הקשים ביותר שתוכלו להשתמש בהם עבור הרצפות שלכם. ניתן ללטש עץ מלאכותי פעם אחת עד שלוש, תלוי ברוחב השכבה העליונה ומידת הבלאי ברצפה.

התקנת פרקט פרקט (או ריצוף עץ) יכולה לנוע בין פרויקט עשה זאת בעצמך פשוט למדי לפרויקט הדורש כמה כישורי נגרות וגימור

התקנת רצפת עץ יכולה לנוע בין שימוש פשוט במערכת רצפה מוגבהת לפרויקט מורכב הדורש הרבה כלים, נגרות ויכולות גימור.

אם יש לך עוזר ואתה עובד עם פחות מקום

התקנת הרצפה שלך יכולה להיות פרויקט סוף שבוע טוב. אבל אם אתה מתמודד עם מערך גדול ומורכב יותר, זה יכול לקחת פי שניים יותר זמן. בדרך כלל, התקנת רצפה חדשה יכולה לקחת בין יום למספר ימים, תלוי בגודל החדר.

לדוגמה

חדר בגודל 100 רגל מרובע עשוי לדרוש רכישת רצפה של 105 עד 112 רגל מרובע מכיוון שיהיה צורך לחתוך את הלוחות לגודל. רצפות צפות זמינות מתחילות ב-3 דולר למטר מרובע עבור לוחות עם משטחי דיקט דקים. רצפות למינציה משמשות לרצפות זולות; זה פשוט לא עץ אמיתי. לרוב הוא עבה יותר מפרקט ומגולף בבירור מלוח עץ מלא.

למעשה

רצפות מהונדס הן כל כך עמידות שהיצרנים מאפשרים להשתמש בהן בחללים כמו מרתפים, בתנאי שאין בעיות רטיבות. שיטת בנייה זו יוצרת רצפה יציבה יותר מרצפת עץ מלא, עם פחות תנועה עונתית ופחות סדקים בין קרשים בעונה היבשה. למרות שלא ניתן לשייף ציפוי דק מהונדס מעץ מלא באותה תדירות כמו עץ מלא, פורנירים עבים המיושמים במפעל הם עמידים יותר מעצים מלאים ביתיים והם יהיו מוכנים לקישוט ביום אחד.

מסמרי רצפה פניאומטיים נועדו לפשט ולהאיץ את עבודת העץ בעצמך. חשוב להטביע את המסמרים או הסיכות המשמשים לאבטחת רצפת העץ, מכיוון שאם הם ממוקמים בחריצים מעל פני העץ, הם ימנעו מהחלקים שלך להצטרף כהלכה.

זה עניין גדול אם אתה מתקין על לוח בטון שנמצא בגובה פני הקרקע או מתחתיו

אם רצפת העץ שלך מתנגשת בחדר אחר מחומר או גובה שונה, תצטרך להתקין צומת T כדי ליצור משטח חלק. אם אינכם מצליחים לגרום לחלק המעבר המוגמר לעבוד, הכינו חתיכה מאותו סוג עץ ואז צבעו אותה כך שתתאים לצבע הרצפה החדשה שלכם.

 
על מנת לבדוק פרטים מורחבים על איך תוכלו לבנות רצפת כלי נגרות עליך לבדוק כאן: ishopy.co.il