זמני כניסת השבת באילת

אילת ידועה בתור עיר הנופש של ישראל. לרבים יצא, לא פעם ולא פעמיים, לשהות בה בחופשה גם במהלך השבת. זו הסיבה שזמני כניסת השבת באילת מעניינים לא מעט אנשים. מה הם זמני כניסת השבת באילת? האם אפשר להבחין בהבדל בין הזמן שלפני כניסת השבת לאחרי? כל התשובות ממש כאן לפניכם.

אילת

אמנם לא נראה שיש צורך להרחיב יותר מדי על אילת, אבל בכל זאת כמה מילים, לידע כללי, לאלו מביננו שלא יצא להם לבלות שם הרבה. אילת היא העיר הדרומית ביותר בישראל ושוכנת בדרום הערבה על שפת חופי ים סוף, הים האדום. מתגוררים בה כ – 55 אלף תושבים. העיר הוקמה בשנת 1495, לאחר מבצע שחרור הנגב והערבה במלחמת העצמאות שמפורסם בזכות "דגל הדיו" – דגל שצויר על ידי חיילים באופן מאולתר והונף באום רשראש – המקום בו לימים הוקמה אילת, בסיום המבצע. כלכלתה וחיי התעסוקה של העיר מבוססים בעיקר על תיירות ומסחר. יש בה מאות מלונות, חנויות, טיילת וקניון ליד הים. וכמובן הנמל, אליו מגיעות אלפי טונות של סחורות מדי שנה.

איך קובעים את זמני כניסת השבת באילת?

כמו הרבה ערים בארץ, זמן כניסת השבת באילת יהיה תמיד 30 דקות לפני השקיעה. זמן היציאה שלה יחושב במדידת 8.5 מעלות מתחת לאופק. כמובן שהזמנים משתנים במיקום מדויק בעיר. וברור שישנם רבים שמדליקים נרות, שזהו האקט שמסמל את כניסת השבת, רק לפני סעודת שישי, כך שזה יוצא קצת יותר מאוחר מזמן כניסת השבת לפי השעון והחישוב שהזכרנו.

 

למה בכלל חשוב לדעת את זמני כניסת השבת?

 כפי שנאמר כבר, באילת ישנם מלונות רבים, ורבים מבני המגזר הדתי, חרדי, ובכלל שומרי שבת, מגיעים לנפוש בעיר, גם במהלך סוף השבוע והשבת. לציבור זה מאוד חשוב לדעת מתי השבת נכנסת, ואין צורך לפרט למה. גם לשאר הציבור חשוב לדעת, בעיקר אם מדובר בעובדי המלונות, או אנשי שירות אחרים, שצריכים לדעת מתי הלקוחות שלהם מקבלים את השבת, וגם בכלל, לדעת שההתנהלות בעיר כנראה תהיה רגועה יותר בהתאם לסוף השבוע והאווירה המיוחדת שיש בו, משאר השבוע.

 

אז מה קורה תכלס בזמן כניסת השבת באילת?

כלל לא בטוח שאם תלכו ברחוב באילת תבחינו שאכן נכנסה השבת, אך כן קרוב לוודאי שתשימו לב שהאווירה הפכה לנינוחה יותר, שהמכוניות בכביש כן קצת התמעטו. אם כי צריך לסייג זאת, דווקא באילת, בשל העובדה שרבים באים לבלות שם את הסופ"ש, ישנן שבתות שכניסת השבת דווקא מבשרת על ריבוי מכוניות.

לסיכום, זמן כניסת השבת הוא מידע שמאוד כדאי לדעת, בעיקר בעיר כמו אילת, המבוססת על מסחר ותיירות. בסוף, מדובר על זמן שניתן לחשב גם באופן עצמאי, כמובן אם ידוע לכם זמן השקיעה.